Wednesday, September 3, 2014

Satu Gambar, Ada Ceritanya - Kacang Pool Haji

Assalamualaikum everyone!

Jiha ingat nak buat entry 'Satu Gambar, Ada Ceritanya' pada setiap hari Rabu. K saja je kann nak bagi ada entry setiap minggu. Hewhew. Taknak dah jadi blogger suam-suam kuku yang lama tak update blog. Jadi, sekurang-kurangnya kalau takde resipi nak masuk dalam blog, Jiha akan buat entry macam ni every Wednesday. Satu entry satu minggu pon okey ape bagi student macam Jiha. Hehe. Bagi entry 'Satu Gambar, Ada Ceritanya' ni, Jiha akan lebihkan pasal makanan. Food is my passion. Mungkin banyak tentang makanan yang Jiha makan dekat luar. Tapi kalau kadang-kadang bukan pasal makanan pun, aci je kan? Jiha akan kongsi apa-apa yang menarik insyaAllah.


Baiklah, untuk first entry macam ni, Jiha akan start dengan gambar dekat atas ni. Sape kenal tu apa?? Orang Johor mesti tahu. Ni lah Kacang Pool Haji. Jiha makan ni masa g JB haritu dekat Medan Selera Larkin. Sedap woo. Jeles pulak dengan orang Johor sobsob. Kuah kacang pool ni pekat, ada daging cincang dan rasa lagi best dengan kacang pool tu. Siap ada telur gitu lagi. Gaulkan dengan bawang dan cili lalu diperah sedikit limau. Kemudian ianya disajikan dengan sekeping roti yang dibakar sedikit. Memang ngam2 sekeping roti tu dengan semangkuk kuah kacang pool tu. Sedap sangat!! Inilah antara hidangan enak di Johor dan pastinya ada sejarahnya yang tersendiri. Tahniah Haji K Pool, pemilik resipi Kacang Pool Haji ni. I adore you.

Okey, sampai sini dulu untuk first entry macam ni. InsyaAllah akan istiqamah untuk buat entry macam ni setiap hari Rabu. Hehe. :)


3 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...